5 könnyen bejárható kirándulóhely Máltán a karácsony utáni időszakra

Budavár Tours

Télen aktívan kimozdulni, járvánnyal nem sújtott időszakban sem könnyű feladat. Az ötlet, hogy kimenjünk edzeni a hidegbe, vagy az ünnepek alatt ránk rakódott plusz kilókat eltüntetni az edzőterembe, nem túl csábító gondolat, ahogy a derekunk köré rakódó hurkák sem! Nehéz megtalálni a tökéletes helyet egy kis testmozgáshoz (hogy közben ne fagyjunk meg és a kedvünk se legyen oda), de ha történetesen épp Máltára készülünk, vagy olyan szerencsések vagyunk, hogy épp ott tartózkodunk, akkor íme egy rövid lista arról, hogy hol és merre érdemes Málta szerte aktívan mozogni és feltöltődni.

Xlendi Cliffs

Kiindulópontunk Gozo egyik legismertebb és legszebb öble mellett és felett húzódó sziklaképződmény a Xlendi sziklák. Itt, a relatív magaslaton végig sétálhatunk a cserjések között húzódó ösvényen, miközben a pompás tengerre nyíló kilátásban gyönyörködhetünk – az igazi mediterrán csoda, ami mély kék színével megbabonázza a szemlélőt – ami közvetlenül a lábunk előtt fekszik. Élvezzük a friss levegőt és a látványt, amíg a szél (vagy a téli eső) túl erős nem lesz.

Mgarr ix-Xini

Egy újabb ikonikus helyszín a kissebik szigeten. Mgarr ix-Xini látványos öble ihlette meg anno a „Brangelina” színész sztárpárt, hogy megalkossák a By the Sea, azaz A tengernél című filmdrámájukat. Most az egész terület a mienk lehet, ha csak egy kis időre is, mert ez a táj télen végtelenül nyugodt és csendes, miközben számos szemet gyönyörködtető apróságot lehet felfedezni. Felettünk a hamisítatlan gozói kék ég, előttünk a végtelen tenger, és körülöttünk az öböl lenyűgöző sziklafalai.

Comino

A máltai-szigetek legkisebb testvére, Comino igazi túra paradicsom. Egy olyan szigetet járhatunk be, amit türkíz színű tenger vesz körbe, kristálytiszta örökké csábító vízzel, mely éppoly szép télen. Mindenképp érdemes ide áthajózni és felkeresni az ilyenkor csendes, szinte kihalt szigetet. Tempósan körbejárva cserjésekkel benőtt dimbes- dombos tájat fogunk megismerni és bármely irányba is nézünk, szinte karnyújtásnyira van tőlünk a tenger.

hirdetés

Sliema promenád

Talán csalásnak tűnhet ez az ötlet, mert nem a természetbe csábít, de a sliemai promenádon tett séta abszolút aktív kikapcsolódás. A nyáron oly épszerű és sokszor zsúfolt sétány télen jóval csendesebb, és ez előnyére is válik. Az aktív túrázások között remek ötlet időt szánni és helyet találni a fáradt izmok kinyújtóztatására. A sétányon álló magányos fák, pont alkalmasak egy ilyen kis nyújtásra.

Buskett Garden

A Buskett liget az év bármely időszakában tökéletes túra célpont, és akkor a legjobb, ha egy kis piknikkel kombináljuk. Itt akár kocoghatunk vagy futhatunk is egy jót. Annak sincs semmi akadálya, hogy jól megizzasszuk magunkat, miközben fülünkben dübörög a zene és a pulzusszámunk is az egekbe ugrik, persze csak ha intenzív edzésre vágyunk. A ligeterdő számos árnyas területén végezhetünk kardió gyakorlatokat, de ha csak egy kellemes sétára vágyunk, arra is tökéletes. Ugyan a tengertől távol, de itt is oxigéndús levegővel töltődhetünk fel, és ha egy piknik kosárral felszerelkezve érkezünk, akkor a jól megérdemelt ebédet vagy uzsonnát is helyben fogyaszthatjuk a fák árnyékában.

Kövess minket kedvenc közösségi oldaladon!